Gmina i miasto Czerwionka-Leszczyny Gmina i miasto Czerwionka-Leszczyny
Biuletyn Informacji Publicznej
Gmina i miasto Czerwionka-Leszczyny
Strona główna Gmina Urząd Gminy i Miasta
Praca Urzędu Informacje Urzędu Rada Miejska
Gmina i miasto Czerwionka-Leszczyny
Szukanie w serwisie
 Strona archiwalna z dnia 2005.03.08 18:55:11 powrót do aktualnej strony
 

Regulamin organizacyjny Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Czerwionce-Leszczynach

Jednolity tekst Regulaminu Organizacyjnego obowiązuje od dnia 2 stycznia 1998 roku. Jednolity tekst Regulaminu Organizacyjnego sporządzono po uwzględnieniu aneksu nr 1 z dnia 23.10.1995 roku, aneksu nr 2 z dnia 13.02.1996 roku, aneksu nr 3 z dnia 20.07.1997 roku, aneksu nr 4 z dnia 2.01.1998 roku, zatwierdzonych na posiedzeniach Zarządu Gminy i Miasta w dniu 23.10.1995 roku - aneks nr 1, uchwała nr 103/95, w dniu 26.02.1996 roku aneks nr 2, uchwała nr 15/96 roku, oraz w dniu 9.09.1996 roku, aneks nr 3.

Rozdział I
Postanowienia ogólne

§1

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej jako Zakład budżetowy utworzony został z dniem 1 stycznia 1992 roku na podstawie uchwały nr 69/91 Rady Miejskiej w Leszczynach z dnia 22 listopada 1991 roku wraz z późniejszymi zmianami zgodnie z uchwałą nr IX/96/92 z dnia 29 grudnia 1992 roku i nr II/30/94 z dnia 30 sierpnia 1994 roku Rady Miejskiej i prowadzi działalność zgodnie ze statutem. Statut stanowi załącznik do wymienionej uchwały.

§2

Zakład działa na terenie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny z możliwością prowadzenia działalności poza ich obszarem, jednak pod warunkiem uprzedniego, pełnego zaspokojenia potrzeb Gminy.

§3

Przedmiotem działania Zakładu jest realizacja zadań Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny w zakresie gospodarki komunalnej i mieszkaniowej, a w tym w szczególności:

  1. świadczenia usług oczyszczania Gminy.
  2. budowy i konserwacji terenów zielonych.
  3. prowadzenia remontów i konserwacji dróg.
  4. utrzymania komunalnej substancji mieszkaniowej.
  5. świadczenia usług pogrzebowych.
  6. remontów substancji mieszkaniowej i innej.
  7. utrzymywanie sieci kanalizacyjnej, deszczowej wraz z przykanalikami i wpustami oraz przykanalikami kanalizacji sanitarnej.
  8. utrzymania cmentarzy komunalnych.
  9. prowadzenia targowiska i szaletu miejskiego.
  10. prowadzenia Zarządu Wspólnot Mieszkaniowych.

§4

Po uprzednim pełnym zaspokojeniu potrzeb Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny w zakresie realizacji zadań określonych w §3 Zakład może prowadzić działalność produkcyjną i handlową w zakresie:

  1. Wytwarzania materiałów budowlanych i innych niezbędnych do świadczenia usług komunalnych i mieszkaniowych.
  2. Handlu materiałami i wyrobami z jakich korzysta przy świadczeniu usług komunalnych i mieszkaniowych.

§5

Zakład nie posiada osobowości prawnej, jest prowadzony w formie Zakładu budżetowego Gminy.

§6

Zakład posiada w systemie podmiotów gospodarki narodowej REGON statystyczny numer identyfikacyjny:

P-271143130-90927645
53 - 2 - 728 - 27645

§7

Nadzór nad działalnością Zakładu sprawują Organy Gminy.

§8

Użyte w niniejszym Regulaminie wyrażenia Gminy oznaczają Gminę i Miasto Czerwionka-Leszczyny.

Rozdział II
Struktura organizacyjna Zakładu

§9

  1. Strukturę organizacyjną o symbolach tworzą:

    D - Dyrektor
    DF - Główny Księgowy
    DGM - Dział Gospodarki Mieszkaniowej
    DGK - Dział Gospodarki Komunalnej
    BHP - Inspektor BHP i p.poż.
    FS - Dział ekonomiczno-finansowy
    DA - Dział ds. Kadr i Administracji
    OC - Obrona Cywilna
    DRW - Dział Remontowo-Warsztatowy
    DO - Dział Organizacji

  2. Służby podległe DGM:
    • GMA - Rejon budynków
    • GMT - Służba Techniczna

    GMA podlegają:

    • MA - Administratorki
    • MAW - Administratorki Wspólnot Mieszkaniowych
    • MC - Służba utrzymania czystości budynków
    • MIR - Inspektor ds. rozliczeń

    GMT - Służbie technicznej podlegają:

    • MJ - Inspektor nadzoru i dokumentacji
  3. Służby podległe DGK:
    • GKO - Służba Oczyszczania
    • GKD - Służba Drogowa
    • GKZ - Służba Zieleni
    • GKDP - Służba pogrzebowa-magazynowa
    • GKOS- Baza surowców wtórnych
    • GKTS - Targowisko-szalety
  4. Działowi Remontowo-Warsztatowemu DRW podlegają:
    • RMZ - Inspektor ds. zaopatrzenia i magazynu
    • DR - Ekipa remontowo-budowlana
    • DM - Służba Głównego Mechanika

    Służbie Głównego Mechanika podlegają:

    • MZ - Inspektor ds. zaopatrzenia i magazynu
    • MD - Mistrz -eksploatacji taboru
  5. Służbami kierują poszczególni Mistrzowie.
  6. Działami kierują Kierownicy.
  7. Działem finansowym kieruje Główny Księgowy.
  8. Służbą Głównego Mechanika - kieruje Zastępca Kierownika Działu Remontowo-Warsztatowego.
  9. Służbą techniczną - kieruje Zastępca Kierownika DGM ds. technicznego utrzymania budynków - Inspektor nadzoru.

    Uszeregowanie i podporządkowanie komórek organizacyjnych Zakładu określa schemat organizacyjny stanowiący załącznik nr 1.

§10

Dyrektorowi bezpośrednio podlegają:

  1. Kierownik Działu Gospodarki Mieszkaniowej
  2. Główny Księgowy
  3. Kierownik Działu ds. Kadr i Administracji
  4. Kierownik Działu Gospodarki Komunalnej
  5. Kierownik działu Remontowo-Warsztatowego
  6. Inspektor ds. BHP i p.poż.
  7. Specjalista Obrony Cywilnej i Kancelarii Tajnej
  8. Kierownik Działu Organizacji.

§11

Głównemu Księgowemu podlegają bezpośrednio:

  1. Zastępca Głównego Księgowego.

Zastępcy Głównego Księgowego podlegają bezpośrednio: księgowe.

§12

Kierownikowi Działu ds. Kadr i Administracji podlegają bezpośrednio:

  1. Specjalista ds. Kadr, OC, Kancelarii tajnej, Zastępca Kierownika
  2. Inspektor ds. Archiwum i Administracji
  3. Inspektor ds. Kancelarii
  4. Inspektor ds. obsługi Zakładu, któremu podlegają: dozorcy mienia, sprzątaczki, robotnik gospodarczy.

§13

Kierownikowi Działu Gospodarki Mieszkaniowej podlegają bezpośrednio:

  1. Kierownik Rejonu Budynków Mieszkalnych - Zastępca Kierownika DGM
  2. Służba techniczna - Zastępca ds. technicznych DGM
    1. Inspektor nadzoru i dokumentacji

Ad. 1. Kierownikowi Rejonu Budynków Mieszkalnych podlegają bezpośrednio:

  1. Administratorzy budynków komunalnych.
  2. Administratorzy Wspólnot Mieszkaniowych.
  3. Inspektorzy ds. rozliczeń.
  4. Mistrz ds. utrzymania czystości budynków i ich otoczenia.
  5. Inkasent.

Ad. 4. Mistrzowi ds. utrzymania czystości budynków i ich otoczenia podlegają bezpośrednio:

  1. dozorczynie,
  2. kierowcy,
  3. ładowacze.

Ad. 2. Zastępcy Kierownika Działu Gospodarki Mieszkaniowej ds. technicznych utrzymania budynków podlegają bezpośrednio:

  1. Inspektorzy ds. nadzoru i dokumentacji.

§14

  1. Kierownikowi Działu Gospodarki Komunalnej podlegają bezpośrednio:
    1. Mistrz Służby Drogowej - Zastępca Kierownika Działu
    2. Mistrz Służby Oczyszczania
    3. Mistrz ds. pogrzebowych, zaopatrzenia i magazynu
    4. Gospodarz targowiska i szalet, magazynier
    5. Mistrz zieleni
    6. Mistrz drogowy

1b. Mistrzowi Służby Oczyszczania podlegają bezpośrednio:

  1. Kierowcy, ładowacze, asenizator wywozu nieczystości stałych i płynnych,
  2. Referent ds. oczyszczania,
  3. Referent ds. rozliczeń,
  4. Kierowcy sprzętu i taboru do oczyszczania miasta i specjalistycznego do wywozu odpadów segregacyjnych,
  5. Robotnik bazy surowców wtórnych,
  6. Dozorcy mienia bazy surowców wtórnych.

1c. Mistrzowi ds. pogrzebowych, zaopatrzenia i magazynu podlegają bezpośrednio:

  1. Konserwatorzy cmentarza,
  2. Kierowca karawanu.

1d. Gospodarzowi szalet, magazynier podlegają bezpośrednio:

  1. Zamiatacze targowiska,
  2. Szaletowe.

1e. Mistrzowi zieleni podlegają bezpośrednio:

  1. Ogrodnicy.
  2. Operatory sprzętu ogrodniczego.
  3. Pilarze.
  4. Kierowca.

1f. Mistrzowi drogowemu podlegają bezpośrednio:

  1. Brukarze - kopacze, operatorzy i kierowcy.

§15

  1. Kierownikowi Działu Gospodarki Remontowo-Warsztatowej podlegają bezpośrednio:
    1. Główny Mechanik - Zastępca Kierownika Działu DRW,
    2. Mistrzowie ekipy remontowo-budowlanej,
    3. Inspektor ds. zaopatrzenia i magazynu.
  2. Głównemu Mechanikowi Zastępcy Kierownika Działu DRW podlegają bezpośrednio:
    1. Mistrz ds. eksploatacji taboru i sprzętu,
    2. Inspektor ds. zaopatrzenia i magazynu,
    3. mechanicy,
    4. spawacze,
    5. ślusarze,
    6. narzędziowy,
    7. elektryk samochodowy.

2a. Mistrzowi ds. eksploatacji i taboru podlegają bezpośrednio: kierowcy.

Rozdział III
Obowiązki i odpowiedzialność

§16

  1. Pracą Zakładu kieruje Dyrektor, który odpowiada za całokształt jego działalności, a w tym dobór pracowników i gospodarkę finansową oraz powierzone składniki majątkowe.
  2. Stosunek pracy z Dyrektorem Zakładu nawiązuje i rozwiązuje Zarząd Gminy.
  3. Dyrektor Zakładu może wydać decyzje administracyjne na podstawie i w zakresie udzielonego przez Radę Miejska upoważnienia.
  4. Do dokonywania czynności prawnych, Dyrektor jest upoważniony w zakresie pełnomocnictwa udzielonego przez Zarząd Gminy.
  5. Dyrektor tworzy odpowiednie stanowiska pracy w drodze Regulaminu Organizacyjnego zatwierdzonego przez Zarząd Gminy.
  6. Plan etatyzacji i jego zmiany wymagają zatwierdzenia przez zarząd Gminy.
  7. Z pracownikami Zakładu stosunki pracy nawiązuje na podstawie umowy o pracę i rozwiązuje Dyrektor Zakładu.
  8. Dyrektor Zakładu wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Zakładu.

§17

  1. W czasie nieobecności Dyrektora pracą Zakładu kieruje Zastępca Dyrektora powołany przez Dyrektora spośród Kierowników jednostek organizacyjnych Zakładu.
  2. Zastępcę Dyrektora powołuje i odwołuje Dyrektor z ograniczeniem kierowania Zakładem jedynie w czasie nieobecności Dyrektora.
  3. W czasie nieobecności Dyrektora, Zastępca Dyrektora upoważniony jest do wydawania decyzji administracyjnych w sprawach Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w takim zakresie jaki wynika z upoważnienia udzielonego przez Radę Miejską Dyrektorowi Zakładu.
  4. Zastępca Dyrektora jest upoważniony do dokonywania czynności prawnych w zakresie pełnomocnictwa udzielonego przez Dyrektora Zakładu, oraz wykonywania innych zadań powierzonych mu w zakresie czynności jako Kierownikowi danej komórki organizacyjnej.

§18

  1. Główny Księgowy podlega bezpośrednio Dyrektorowi Zakładu.
  2. Główny Księgowy kieruje działem ekonomiczno-finansowym Zakładu.
  3. Do obowiązków Głównego Księgowego należy w szczególności:
    1. kierowanie podległymi pracownikami, przydzielanie im pracy - zakres czynności,
    2. prowadzenie rachunkowości Zakładu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami polegającymi na zorganizowaniu sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwowania i kontrolowania dokumentów w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji gospodarczych ochronę mienia będącego w posiadaniu jednostki, sporządzaniu kalkulacji wynikowych kosztów wykonywanych zadań oraz sprawozdawczości finansowej (wg zasad określonych w §4 R.M. z dnia 02-05-1991 r. w sprawie praw i obowiązków Głównego Księgowego),
    3. bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości, terminowe i prawidłowe rozliczenie osób materialnie odpowiedzialnych za mienie, prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych,
    4. nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywane przez komórki organizacyjne,
    5. wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu,
    6. zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Zakład,
    7. przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
    8. zapewniania terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,
    9. analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu i innych będących w dyspozycji Zakładu,
    10. prowadzenie ewidencji pobieranych materiałów na poszczególne rodzaje kosztów,
    11. właściwym wykorzystaniem istniejących komputerów, wnioskowanie w zakresie nowych programów,
    12. dokonywanie wstępnej, bieżącej i następnej kontroli funkcjonalnej w zakresie powierzonych obowiązków, legalności dokumentów dotyczących wykonywania planów finansowych komórek, kontroli operacji gospodarczych stanowiących przedmiot księgowań dowodem dokonywania przez Głównego Księgowego kontroli jest jego podpis złożony na dokumentach wewnętrznej operacji gospodarczej, złożenie podpisu przez Głównego Księgowego oznacza, że sprawdził, iż operacja została uznana przez właściwych pracowników za prawidłową pod względem merytorycznym nie zgłasza zastrzeżeń do legalności operacji i rzetelności dokumentów w których operacja ta została ujęta, posiada środki finansowe na pokrycie zobowiązań wynikających z operacji gospodarczej oraz operacja mieści się w planie finansowym, stwierdził formalną - rachunkową prawidłowość dokumentu dotyczącego tej operacji,
    13. opracowanie planów finansowych rocznych z rozbiciem na poszczególne działalności oraz plan obejmujący przychody stanowiące koszty działalności i stany środków obrotowych i rozliczenie z budżetem; w planie wyodrębnia się przychody własne, dotację, wydatki na wynagrodzenia i składniki naliczone do wynagrodzeń oraz wydatki inwestycyjne,
    14. opracowanie miesięcznych sprawozdań z wykonania planów dla poszczególnych działalności,
    15. podawanie wniosków analizy wykonawstwa finansowego miesięcznego mających na celu poprawę gospodarki finansowej Zakładu,
    16. nadzór nad prawidłowym prowadzeniem danych do obliczania podatku VAT i innych obowiązujących podatków,
    17. nadzór nad prawidłową sprawozdawczością i terminem ich wykonania (w szczególności bilans Zakładu),
    18. opracowanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności:
      • Zakładowego Planu Kont, obiegu dokumentów (dowodów księgowych zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji),
    19. prowadzenie dokumentacji kosztów i przychodów Wspólnot Mieszkaniowych,
    20. prowadzenie dokumentacji ubezpieczeniowej i listy płac zgodnie z Ustawą o systemie ubezpieczeń społecznych z 13.10.1998 roku (Dz. U. nr 137 poz. 887 i Dz. U. nr 149 poz. 1 wzorach deklaracji i raportów),
    21. realizacja innych poleceń w ramach umówionej pracy.
  4. Główny Księgowy odpowiada za gospodarkę finansową i ekonomiczną Zakładu, przestrzeganie Ustawy o finansach publicznych z dnia 26.11.1998 roku Dz. U. nr 155 poz. 1094/98.
  5. Główny Księgowy w razie ujawnienia:
    1. nieprawidłowości formalno-rachunkowych dokumentów zwraca je właściwemu rzeczowo pracownikowi w celu usunięcia nieprawidłowości,
    2. nierzetelnego dokumentu lub niedokumentu w którym została ujęta nielegalna operacja gospodarcza lub zobowiązanie mające pokrycia w planie finansowym z wyjątkiem wypadków dopuszczalnych w przepisach odmawia jego podpisania o czym zawiadamia na piśmie Dyrektora.
  6. Do obowiązków Zastępcy Głównego Księgowego należy w szczególności:
    1. kierowanie całokształtem działalności podległej służby,
    2. rozliczanie podatków i składek (deklaracje),
    3. analiza zatrudnienia i ich kontrola,
    4. nadzór, kontrola i udzielanie wskazówek (instruktaż) w zakresie prowadzenia dokumentów - zgodnie z Zakładowym Planem Kont i zgodnie z obowiązującymi aktami normatywnymi,
    5. prowadzenie korespondencji dotyczącej powierzonego zakresu obowiązków oraz sporządzanie sprawozdań wychodzących ze służby,
    6. przeprowadzanie kontroli wewnętrznej w zakresie prac służby,
    7. sporządzenie analizy kształtowania się kosztów własnych,
    8. prawidłowe zorganizowanie i koordynacja pracy służby,
    9. prawidłowy obieg dokumentów,
    10. kierowanie i organizacja ewidencji w sposób zapewniający ochronę mienia społecznego,
    11. analiza przeprowadzonych operacji gospodarczych oraz sygnalizowanie nieprawidłowości,
    12. prawidłowe i zgodne ze stanem faktycznym sporządzanie okresowych sprawozdań finansowych,
    13. nadzór oraz kontrola nad prawidłowym pod względem formalnym i rzeczowym oraz terminowym wykonaniem obowiązków przez podległych pracowników,
    14. nadzór oraz kontrola nad prawidłowym pod względem formalnym i rzeczowym oraz terminowym wykonaniem obowiązków rzecz podległych pracowników,
    15. nadzór i kontrola nad zabezpieczeniem powierzonego mienia przed zniszczeniem, kradzieżą przywłaszczeniem i innymi zabronionymi przez prawo czynami, zagrażającymi majątkowi Zakładu,
    16. wykonywać polecenia Dyrektora i Głównego Księgowego.

§19

  1. Do obowiązków Kierownika Działu ds. Kadr i Administracji w szczególności należy:
    1. kierowanie podległymi pracownikami i przydzielania im pracy - zakres czynności,
    2. prowadzenie spraw osobowych, kadrowych, szkoleniowych, zgodnie z obowiązującym Kodeksem Pracy i przepisami wykonawczymi,
    3. utrzymanie substancji administrowanej Zakładu - budynek "A" sieci wod-kan., co, telefonicznej,
    4. ochrona mienia, kontrola zabezpieczenia Zakładu,
    5. zabezpieczenie p.poż. Zakładu,
    6. zaopatruje pracowników na stanowiskach nierobotniczych i robotniczych (podległych) w odzież, środki ochrony osobistej , higieniczne i materiały piśmienne dla całego Zakładu,
    7. opracowuje plany zatrudnienia - etatów i kosztów Zarządu,
    8. prowadzenie właściwej gospodarki z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych, opracowuje plan ZFŚS i aktualizuje Regulamin ZFSŚ,
    9. prowadzenie rozliczeń za zużyta energię, wodę i rozmowy telefoniczne, czasu pracy, godzin nadliczbowych i dyscypliny pracy,
    10. prowadzenie archiwum zakładowego,
    11. prowadzenie kancelarii, sekretariatu, maszynopisanie, ksero,
    12. prowadzi sprawy ochrony danych osobowych - zgodnie z Dz. U. nr 133/98 poz. 883 (akt. wyk. Dz. U. nr 80 poz. 521/98) oraz zmianami, między innymi "Ewidencji".
      1. ewidencja osób przetwarzających dane osobowe art. 39,
      2. zapewnienie bezpieczeństwa informacji przeciwdziałania udostępnienia danych,
      3. zabezpieczenie budynków, dokumentacji i urządzeń,
      4. zabezpieczenie likwidacji dokumentów, inne wynikające z Ustawy i Rozporządzeń,
      5. wykazy osób, które otrzymały zgodę na pracę przy zbiorach.
    13. realizuje wszystkie inne polecenia Dyrektora w ramach omówionej pracy.
  2. Kierownik na czas swojej nieobecności wyznacza swojego zastępcę.
  3. Kierownik odpowiada za całość prac osobowych, administracyjnych i podległych pracowników, prawidłowe zabezpieczenie mienia Zakładu, za nie przekroczenie etatyzacji zatrudnienia, nie przekroczenie założonych w planie środków finansowych, zaopatrzenie w środki higieniczne i odzież; odpowiada za prawidłową ochronę danych osobowych, za prawidłowe prowadzenie ewidencji czasu pracy wszystkich pracowników, dyscypliny, prowadzenie akt osobowych wszystkich zatrudnionych pracowników.

§20

  1. Do obowiązków Specjalisty ds. Kadr i OC i Kancelarii Tajnej należą sprawy Obrony Cywilnej.
  2. Do obowiązków należy w szczególności:
    1. opracowanie planów OC,
    2. opracowanie planów szkoleń,
    3. prowadzenia magazynu OC i jego zaopatrzenie,
    4. wykonywanie sprawozdań,
    5. inwentaryzacja ukryć i schronów,
    6. inne polecenia Dyrektora.
  3. Specjalista ds. kadr, OC i kancelarii tajnej odpowiada za należyte wykonanie spraw OC, za stan magazynowy OC.

§21

  1. Do obowiązków Inspektora ds. BHP i p.poż. należy:
    1. analiza stanu BHP w Zakładzie i propozycje dotyczące poprawy warunków BHP,
    2. bieżące informowanie Dyrektora o zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami ich usunięcia,
    3. kontrola stanu BHP w Zakładzie,
    4. szkolenie w zakresie BHP,
    5. badania okresowe pracowników,
    6. służba ochrony p.poż. Zakładu:
      1. Kontrola p.poż. budynków mieszkalnych i niemieszkalnych, będących w administracji Zakładu,
      2. Analiza stanu p.poż. mienia będącego w administracji Zakładu,
    7. Realizacja wszystkich innych poleceń Dyrektora.

§22

  1. Do obowiązków Kierownika Działu Remontowo-Warsztatowego należy w szczególności:
    1. kierowanie ekipą remontową i warsztatową,
    2. kierowanie Służbą Głównego Mechanika,
    3. kierowanie podległymi pracownikami i przydzielenie im pracy - zakres czynności,
    4. opracowanie instrukcji stanowiskowych, obsługi maszyn i sprzętu,
    5. pełnienie funkcji Kierownika budowy w remontach,
      1. protokolarne przejęcie robót od DGM (zlecenie, plan miesięczny),
      2. prowadzenie dokumentacji budowy - remonty bieżące i kapitalne - dziennik, odrębnie dla każdego rodzaju robót, np. inst. wod-kan, elektr., c.o., c.w., zduńskie, ogólnobudowlane itp.,
      3. realizacja zaleceń do dziennika budowy,
      4. zgłoszenie do odbioru robót remontowych, kapitalnych, pustostanów,
      5. przygotowanie dokumentacji powykonawczej.
    6. zorganizowanie i kierowanie konserwacją, remontami bieżącymi, kapitalnymi budynków mieszkalnych na podstawie planów opracowanych przez DGM lub umów i zleceń,
    7. kierowanie zaopatrzeniem i gospodarką magazynową materiałów ogólnobudowlanych, instalacyjnych,
    8. nadzór nad prawidłową dostawą materiału na odcinku robót,
    9. nadzór nad prawidłowym rozliczeniem materiałów Ekipy Remontowej i Służby Głównego Mechanika,
    10. nadzór nad prawidłowym zaopatrzeniem Działu w potrzebne surowce, materiały, odzież: roboczą, ochronną, narzędzia,
    11. nadzór nad prawidłowym prowadzeniem ewidencji magazynowej (Pz, Rw, Zw, Mm),
    12. sprzedaż materiałów z odzysku,
    13. nadzór nad przestrzeganiem instrukcji magazynowej,
    14. prowadzenie pogotowia dotyczącego usuwania awarii w budynkach mieszkalnych (inst. gazowe, wod-kan, elektr. i inne w uzgodnieniu z Kierownikiem DGM),
    15. ustalenie zapasów materiałowych magazynu Ekipy Remontowej i Głównego Mechanika,
    16. utrzymanie budynków warsztatów, wymiennikowni, magazynów i innych będących w dyspozycji działu,
    17. nadzór nad prawidłową pracą warsztatów,
    18. prowadzenie usług dla ludności i innych remontów oraz bieżące fakturowanie w ramach luzu,
    19. opracowanie planów finansowych, rocznych, rzeczowych, miesięcznych oraz inwestycyjnych,
    20. opracowanie sprawozdań rzeczowych z wykonania robót - miesięczne i roczne,
    21. analiza wykonania finansowego i rzeczowego planu,
    22. realizacja innych wszystkich poleceń Dyrektora w ramach umówionej pracy.
  2. Kierownik Działu Remontowo-Warsztatowego odpowiada za prawidłowe prowadzenie remontów budynków mieszkalnych, za szybkie i sprawne usuwanie awarii w budynkach mieszkalnych i innych. Za przestrzeganie przepisów BHP i p.poż. podległych pracowników, za właściwe prowadzenie zamówień publicznych na materiały i surowce, za prawidłową pracę warsztatów, koordynacje zaopatrzenia, dostaw materiałów i usług, za rozliczenie planu finansowego, za gospodarkę magazynową, za przestrzeganie przepisów prawa budowlanego, za właściwe rozliczanie kosztów transportu i warsztatu oraz inwestycji, za utrzymanie budynku "B", warsztatów, wymiennikowni i magazynów.
  3. Główny Mechanik Zastępca Kierownika DRW pełni zastępstwo Kierownik DRW na czas jego urlopu i nieobecności.
  4. Do obowiązków Głównego Mechanika Zastępcy kierownika Działu Remontowo-Warsztatowego należy w szczególności:
    1. kierowanie podległymi pracownikami i przydzielenia im pracy,
    2. opracowanie instrukcji stanowiskowych obsługi maszyn i urządzeń,
    3. utrzymanie i prawidłowa eksploatacja warsztatu samochodowego, pomieszczenia na akumulatory, wymiennikowni magazynu części samochodowych,
    4. prowadzenie prawidłowego rozliczenia kosztów transportowych, sprzętowych dla całego Zakładu,
    5. opracowanie planów i prowadzenie remontów średnich, kapitalnych samochodów, sprzętu i obiektów bazy dla całego Zakładu, opracowanie planu rodzajowego dla służby,
    6. opracowanie przeglądów OT-1, OT-2, taboru samochodowego,
    7. prowadzenie spraw związanych z urządzeniami zgłoszonymi do dozoru technicznego,
    8. nadzór i utrzymanie wymiennikowni c.o. Zakładu,
    9. prowadzenie gospodarki zaopatrzeniowej i magazynowej służby Głównego Mechanika; koordynacja opracowania planów zaopatrzenia w materiały i usługi zgodnie z zamówieniami publicznymi,
    10. zaopatrzenie Służby w potrzebne materiały, części, odzież roboczą, ochronną i narzędzia,
    11. prowadzenie ewidencji magazynowej Pz, Rw, Zw, Mm,
    12. przestrzeganie instrukcji magazynowej,
    13. ustalenie norm magazynowych,
    14. prowadzenie inwestycji w Zakładzie,
    15. przygotowanie planów inwestycyjnych,
    16. nadzór nad urządzeniami technicznymi i elektrycznymi Zakładu,
    17. dokonywanie codziennych przeglądów całego taboru i sprzętu Zakładu,
    18. rozliczenie zużycia paliw,
    19. ewidencja, wykonanie i kontrola kart drogowych całego taboru Zakładu i kontrola raportów pracy sprzętu,
    20. prawidłowe utrzymanie stanu technicznego środków transportowych i sprzętowych,
    21. wykonanie remontów taboru samochodowego, sprzętu, kontenerów, koszy ulicznych i innych remontów,
    22. realizacja innych poleceń Dyrektora w ramach umówionej pracy.
  5. Główny Mechanik odpowiada za należytą gospodarkę transportową, sprzętową oraz urządzeniową Zakładu, za utrzymanie warsztatu i przestrzeganie przepisów BHP przez podległych pracowników, za zabezpieczenie powierzonego mienia, za prawidłową koordynację planów zaopatrzenia, dostaw materiałów i usług, za rozliczenie planu finansowego, za gospodarkę magazynową służby, za utrzymanie budynków warsztatu i magazynu.

§23

  1. Do obowiązków Kierownika Działu Gospodarki Mieszkaniowej należy w szczególności:
    1. kierowanie komórkami:
      1. rejon budynków mieszkalnych, służba techniczna,
      2. kierowanie, zarządzanie budynkami komunalnymi,
      3. kierowanie podległymi pracownikami i przydzielenie im pracy - zakresy czynności,
      4. kierowanie zarządzaniem budynkami Wspólnot Mieszkaniowych.
    2. opracowanie instrukcji stanowiskowych, obsługi taboru;
    3. utrzymanie substancji mieszkaniowej w należytym stanie technicznym i estetycznym:
      1. opracowanie planów remontów bieżących, miesięcznych i rocznych,
      2. opracowanie planów remontów kapitalnych własnych i zleconych,
      3. przygotowanie i prowadzenie przetargów na roboty budowlano-montażowe,
      4. zawieranie umów na roboty budowlano-montażowe,
      5. przekazywanie placu budowy,
      6. dokonywanie odbioru robót budowlanych,
      7. założenie dziennika budowy,
      8. prowadzenie książek obiektów budowlanych i dokonywanie wpisów dotyczących wykonanych robót, przeglądów i tym podobnych,
      9. dokonywanie przeglądów okresowych co najmniej raz w roku:
        • elementów budynku, budowli i instalacji narażonych na szkodliwe wpływy atmosferyczne i niszczące działania czynników występujących podczas użytkowania obiektów,
        • instalacji gazowych oraz przewodów kominowych (dymowych, spalinowych, wentylacyjnych).
      10. dokonywanie przeglądów okresowych co najmniej raz na pięć lat polegających na sprawdzeniu stanu sprawności technicznej wartości użytkowej całego obiektu budowlanego, estetyki obiektu oraz jego otoczenia,
      11. prowadzenie sprawozdawczości wykonania remontów miesięcznych i rocznych - zakres rzeczowy i finansowy,
    4. prowadzenie spraw związanych z wykupem na własność lokali mieszkalnych,
    5. prowadzenie ewidencji kosztów na poszczególne budynki,
    6. odczyty wodomierzy w mieszkaniach lokatorów i w lokalach użytkowych, odczyty wodomierzy głównych na podłączeniach wodociągowych,
    7. przyjmowanie wniosków i sporządzanie umów na wykonanie stolarki przez lokatorów we własnym zakresie,
    8. wydawanie warunków na centralne ogrzewanie, występowanie o pozwolenie na budowę i dokonywanie odbioru,
    9. prowadzenie prawidłowej eksploatacji budynków mieszkalnych i bieżące utrzymanie w czystości terenów wokół budynków,
    10. bieżący wywóz nieczystości stałych z budynków mieszkalnych,
    11. wywóz gruzu i elementów wielogabarytowych ze śmietników, strychów i piwnic,
    12. nadzór nad transportem,
    13. przygotowanie umów najmu lokali mieszkalnych,
    14. prowadzenie spraw związanych z zamianą mieszkań,
    15. prowadzenie książek meldunkowych i uzgodnienie ewidencji mieszkańców z Wydziałem Spraw Wewnętrznych Urzędu Gminy i Miasta w Czerwionce-Leszczynach dwa razy w roku,
    16. prowadzenie kartotek mieszkaniowych,
    17. przygotowanie i prowadzenie przetargu na wynajem lokali użytkowych,
    18. przygotowanie umów na najem lokali użytkowych,
    19. prowadzenie gospodarki pomieszczeniami wspólnego użytku w budynkach mieszkalnych,
    20. wykonanie dokumentacji na roboty wymagające uzyskania pozwolenia na budowę,
    21. zawieranie umów z dostawcami ciepła, energii elektrycznej, wody,
    22. prowadzenie ewidencji kaucji mieszkaniowych,
    23. zaopatrzenie działów w odzież roboczą, ochronną, narzędzia i środki czystości,
    24. wykonywanie sprawozdań z gospodarki mieszkaniowej,
    25. rozliczenie kosztów eksploatacji i kosztów technicznego utrzymania, wywozu nieczystości stałych itp.,
    26. zawieranie umów na konserwację instalacji azart i czyszczenie przewodów kominowych,
    27. zawieranie umów na czyszczenie i dezynfekcję kontenerów w okresie letnim,
    28. przyjmowanie interwencji najemców dotyczących mieszkań, budynków i otoczenia,
    29. utrzymanie terenów zielonych przylegających do budynków oraz wydzielonych piaskownic,
    30. sporządzanie analiz kosztów utrzymania budynków i wystąpienie do Urzędu Gminy i Miasta o zmiany stawek czynszu regulowanego,
    31. wykonywanie wszystkich poleceń Dyrektora w ramach umówionej pracy.
  2. Kierownik odpowiada za całokształt działalności w zakresie gospodarki mieszkaniowej w szczególności za utrzymanie budynków, ich konserwację i remonty, sprawy przestrzegania przez pracowników przepisów BHP, p.poż., prawa lokalowego i innych przepisów dotyczących gospodarki mieszkaniowej, Uchwał Organów Gminy, nieprzekroczenie planu finansowego napraw budynków i zobowiązań.
  3. Nadzór nad Działem Remontwo-Warsztatowym w zakresie wykonywania konserwacji i remontów w budynkach mieszkalnych. Kierownik Działu Gospodarki Mieszkaniowej ma upoważnienie do wydawania poleceń bezpośrednio konserwatorom w zakresie awarii wodno-kanalizacyjnych, gazowych i elektrycznych w przypadku nieobecności Kierownika działu Remontowo-Warsztatowego, jego Zastępcy, Mistrza.
  4. Do obowiązku Kierownika Rejonu, Zastępcy Kierownika DGM należy w szczególności:
    1. nadzoruje prawidłowość przygotowania umów najmu lokali mieszkalnych i użytkowych,
    2. czuwa nad prawidłowością zdawania i przekazywania mieszkań i lokali użytkowych oraz rozliczeniami najemców,
    3. zarządzanie Wspólnotami Mieszkaniowymi,
    4. prowadzi całość spraw związanych z zalaniami mieszkań,
    5. porządkowanie pomieszczeń z zaworem głównym - gazowym, wodomierzem, pralni, schronów i strychów,
    6. nadzoruje prace związane z utrzymaniem porządku i czystości budynków mieszkalnych i ich otoczenia oraz nad właściwą częstotliwością usuwania odpadów stałych na osiedlu,
    7. kieruje właściwym rozliczeniem za czynsz, media i inne,
    8. prowadzi książki obiektu budowlanego,
    9. prowadzenie ewidencji kosztów na poszczególne budynki,
    10. i inne polecenia Kierownika DGM i Dyrektora.
  5. Do obowiązku Zastępcy Kierownika ds. technicznego utrzymania budynków należy w szczególności:
    1. utrzymanie substancji mieszkaniowej w należytym stanie technicznym,
    2. opracowanie remontów kapitalnych i nadzór nad nimi,
    3. przygotowanie i prowadzenie przetargów na roboty budowlano-montażowe,
    4. przygotowanie umów na roboty budowalno-montażowe,
    5. przekazywanie placu budowy,
    6. dokonywanie odbioru robót budowlanych,
    7. założenie dziennika budowy,
    8. kontrola i dokonywanie wpisów wykonanych robót, przeglądów w książkach obiektów budowlanych,
    9. dokonywanie przeglądów okresowych - raz w roku elementów budynku, budowli, instalacji na szkodliwe wpływy atmosferyczne i niszczące działania czynników występujących podczas użytkowania obiektów instalacji gazowych, przewodów kominowych, dymowych, spalinowych i wentylacyjnych,
    10. dokonywanie przeglądów co najmniej raz na 5 lat - sprawdzających stan sprawności technicznej, wartości użytkowej całego obiektu budowlanego, estetyki obiektu oraz jego otoczenia,
    11. prowadzenia sprawozdawczości wykonania remontów miesięcznych i rocznych,
    12. prowadzenie spraw związanych z wykupem mieszkań na własność,
    13. załatwienie wniosków i sporządzenie umów, odbiór stolarki wykonanej w własnym zakresie,
    14. wydawanie warunków na c.o., występowanie o pozwolenie na budowę i dokonywanie odbioru,
    15. typowania robót do remontu na podstawie dokonanych przeglądów,
    16. wszelkie sprawy techniczne,
    17. opracowanie planów remontów bieżących i konserwacja,
    18. inne wszystkie polecenia Kierownika DGM i Dyrektora.

§24

  1. Do obowiązków Kierownika Działu Gospodarki Komunalnej należy w szczególności:
    1. kierowanie podległymi Służbami tj. Gospodarka Odpadami, Oczyszczanie Miasta, Zieleń, Ekipa Drogowa, Cmentarze, Szalety,
    2. kierowanie podległymi pracownikami i przydzielenie im pracy - zakres czynności,
    3. opracowanie instrukcji stanowiskowych obsługi maszyn, sprzętu, taboru,
    4. utrzymanie w należytym stanie dróg lokalnych, miejskich i gminnych:
      1. prowadzenie remontów dróg i chodników: - przejęcie protokolarne terenu, prowadzenie dokumentacji budowy, realizacja zaleceń, zgłoszenie robót do odbioru,
      2. utrzymanie kanalizacji deszczowej i przykanalików wraz z wpustami ulicznymi,
      3. utrzymanie rowów przydrożnych,
      4. utrzymanie, remonty i regulacja przepustów drogowych,
      5. utrzymanie zieleni w pasie przydrożnym,
      6. wyznaczenie Kierownika budowy przy remontach kapitalnych dróg, chodników i innych,
      7. wykonanie, utrzymanie i bieżąca naprawa oznakowania pionowego i poziomego,
      8. utrzymanie i remonty przystanków będących własnością gminy,
      9. zimowe utrzymanie dróg lokalnych, miejskich i gminnych,
      10. utrzymanie i konserwacja obiektów mostowych,
      11. wycinka drzew przydrożnych,
    5. oczyszczanie miasta:
      1. oczyszczanie letnie ulic i chodników,
      2. opróżnianie koszy ulicznych,
      3. utrzymanie czystości - wywóz nieczystości z pojemników segregacyjnych oraz odpadów wielkogabarytowych,
      4. likwidacja dzikich wysypisk,
      5. segregacja (Baza Polna),
      6. prowadzenie gosp. surowcami wtórnymi.
    6. gospodarka odpadami:
      1. prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów - celem zmniejszenia ilości odpadów składowiskach,
      2. przestrzeganie terminów wywozu nieczystości stałych i płynnych,
      3. opracowanie i zawieranie umów na wywóz odpadów,
      4. opracowanie harmonogramów i kalkulacji wywozu,
      5. bieżące rozliczenie usług świadczonych w zakresie wywozu nieczystości stałych i płynnych,
      6. opracowanie wniosków dotyczących kosztów wywozu odpadów stałych i płynnych i ich składowanie, utrzymanie czystości ulic i chodników, opróżnianie koszy i pojemników segregacyjnych,
    7. utrzymanie bazy surowców wtórnych.
    8. prowadzenie targowisk miejskich i szalet:
      1. zawieranie i realizacja umów na stanowiska stałe, dzierżawę terenu,
      2. pobieranie opłat targowych i przekazywanie na rzecz Urzędu Gminy i Miasta,
      3. utrzymanie czystości targowiska i szaletów,
    9. bieżąca konserwacja zieleni miejskiej:
      1. utrzymanie, konserwacja skwerów i parków,
      2. utrzymanie zieleni międzyblokowej,
      3. utrzymanie i konserwacja terenów rekreacyjnych (place zabaw, boiska),
      4. typowanie oraz wykonanie wycinki i prześwietlenia drzew w ramach utrzymania terenów zielonych,
      5. prowadzenie ewidencji parków, skwerów, alejek, rabat kwiatowych, terenów zielonych, urządzeń zabawowych, donic, koszy,
      6. prowadzenie rozliczeń materiałowych,
      7. prowadzenie remontów urządzeń, ścieżek,
      8. budowa nowych terenów zielonych,
      9. załatwienie spraw dokumentacyjnych (projekty, zezwolenia, wyznaczenia Kierownika budowy, Inspektora Nadzoru),
    10. prowadzenie i utrzymanie cmentarzy komunalnych:
      1. planowanie i ewidencja miejsc pochówku,
      2. utrzymanie, konserwacja i remonty domów przedpogrzebowych, ogrodzeń i infrastruktury,
      3. świadczenia usług pogrzebowych i cmentarnych oraz sprzedaż trumien i innych akcesorii,
    11. prawidłowa eksploatacja transportu i sprzętu będącego na stanie działu komunalnego.
    12. utrzymanie i prawidłowa eksploatacja budynku "D", garaży i magazynu.
    13. prowadzenie gospodarki zaopatrzeniowej i magazynowej działu,
    14. bilansowanie i planowanie potrzeb materiałowych działu,
    15. zaopatrzenie działu w potrzebne surowce, materiały, odzież roboczą, ochronną, narzędzia,
    16. prowadzenie ewidencji magazynowej Pz, Rw, Zw, Mm, kartoteki,
    17. sprzedaż materiałów z odzysku,
    18. przestrzeganie instrukcji magazynowej,
    19. ustalenie norm zapasów magazynowych,
    20. realizacja innych wszystkich poleceń Dyrektora w ramach umówionej pracy.
  2. Kierownik odpowiada za należyte:
    1. utrzymanie Bazy Surowców wtórnych, utrzymanie dróg, utrzymanie powierzonego taboru i sprzętu, utrzymanie czystości ulic i chodników lokalnych, wysypiska, terminowy wywóz nieczystości stałych i płynnych; oczyszczanie zimowe dróg, ulic, chodników, przestrzeganie przepisów BHP przez podległych pracowników, za usługi pogrzebowe i szalety miejskie, za zabezpieczenie powierzonego mienia, za rozliczenia materiałowe, nie przekroczenie planu finansowego, bieżące usuwanie nagromadzonych odpadów z ulic, skwerów i parków, za gospodarkę zaopatrzeniową i magazynową Działu, utrzymanie budynków, magazynów, garaży i budynku "D", za terminowy odbiór robót i wystawianie faktur;
    2. za prawidłowe prowadzenie robót budowlanych, drogowych (wyznaczenia Kierownika budowy, za prawidłowe zabezpieczenie robót, za terminowy odbiór robót i wystawienie faktur, za gospodarkę odpadami stałymi i płynnymi, za zbiórkę surowców wtórnych).
  3. Do obowiązków Mistrza drogowego Zastępcy Kierownika DGK należy w szczególności:
    1. sprawowanie bieżącej kontroli nad prawidłowym wykonaniem nałożonych zadań i przebiegiem prac,
    2. stosowanie obowiązujących przepisów , norm , technologii i zasad sztuki budowlanej obowiązujących w zakresie budowy i utrzymania dróg,
    3. organizuje prace związane z prawidłowym utrzymaniem dróg, ulic i chodników,
    4. organizuje prace związane z oznakowaniem pionowym i pomiarem dróg,
    5. utrzymanie prac z odwadnianiem dróg,
    6. prace remontowe bieżące i kapitalne dróg, chodników i urządzeń drogowych,
    7. prowadzi zimowe utrzymanie dróg i chodników,
    8. współpraca przy opracowaniu harmonogramów obsług technicznych pojazdów i sprzętu,
    9. kontrola nad prawidłowością i realizacją prowadzonych robót i dokumentacji warsztatu samochodowego,
    10. prowadzenie oraz ścisła rejestracja szkoleń stanowiskowych z zakresu BHP i p.poż.

§25

  1. Do obowiązków Działu Organizacji należy w szczególności:
    1. wykonywać obsługę prawną Zakładu ze starannością wynikającą z wiedzy prawniczej oraz etyki zawodowej, udzielając porad i przygotowując opinie prawne,
    2. udzielając jednostkom organizacyjnym Zakładu porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa,
    3. przygotowywać dokumenty w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi dot. Zakładu,
    4. uczestniczyć w prowadzonych przez Zakład rokowaniach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub rozwiązanie stosunku prawnego w tym zwłaszcza umów nietypowych,
    5. opiniować pod względem prawnym decyzje dotyczące wydawaniu aktu prawnego o charakterze ogólnym,
    6. informować Dyrektora, Głównego Księgowego i Kierowników Działów Zakładu o zmianach w obowiązującym stanie prawnym oraz uchybieniach w ich działalności w zakresie przestrzegania prawa,
    7. opiniować pod względem prawnym decyzje dotyczące projekty aktów prawnych wydawanych przez Zakład,
    8. uczestniczyć w opracowaniu i uzgadnianiu projektów aktów prawnych wydawanych przez Zakład,
    9. opiniować i uczestniczyć w uzgodnieniu aktów prawnych (np. umowy itp.), opracowanych przez inne organy,
    10. sporządzać i wnosić pisma procesowe po dokonaniu ustaleń na podstawie dowodów,
    11. udzielać porad, opinii i wyjaśnień w zakresie zobowiązań podatkowych i spraw karno-skarbowych dotyczących tych zobowiązań,
    12. interpretować przepisy prawne,
    13. wyjaśnić terminy prawne związane z podatkami,
    14. prowadzić wszystkie sprawy sądowe dot. Zakładu (w tym rejestr spraw sądowych),
    15. organizować i prowadzić przetargi dot. dostaw, robót i usług zgodnie z Ustawą o Zamówieniach Publicznych w porozumieniu z innymi Działami,
    16. prowadzić rejestr wszystkich umów, które Zakład zawiera z osobami prawnymi i fizycznymi,
    17. w przypadku ujawnienia podczas kontroli nadużycia lub innego czynu mającego znamiona przestępstwa wewnątrz Zakładu, redagowanie pismo do właściwego organu ścigania,
    18. odpowiada na interpelacje i skargi wpływające do Zakładu w porozumieniu z odpowiednim Kierownikiem Działu,
    19. opracowanie specyfikacji zamówień w uzgodnieniu z poszczególnymi Kierownikami lub osobami przez nich wyznaczonymi,
    20. koordynacja Zamówień Publicznych,
    21. przygotowanie ofert do przetargów celem uzyskania zamówień,
    22. uczestniczenie w przetargach,
    23. opracowanie i kontrola kalkulacji robót cen wynajmu sprzętu przy współudziale zainteresowanych Kierowników,
    24. prowadzenie kontroli umów zawartych zgodnie z zamówieniami publicznymi,
    25. podawanie propozycji ciągłych usprawnień efektywności działania,
    26. prowadzenia bieżącej kontroli zasadności wyboru trybów w procedurach zamówień publicznych,
    27. analiza wykorzystania środków finansowych na realizację zadań statutowych Zakładu, sporządzanie protokołu,
    28. zbieranie bazy danych o usługach, towarach i inne umożliwiające uzyskanie zleceń,
    29. opracowanie propozycji elastycznej struktury organizacyjnej,
    30. analizowanie istotnych rozbieżności pomiędzy stanem faktycznym, a założeniami w o odniesieniu do rzeczowego zakresu zamówień publicznych,
    31. kontrola rozliczeń materiałowych,
    32. opracowanie procedury kontroli dotyczących działalności Zakładu,
    33. prowadzenie bieżącej i okresowej kontroli wydatkowania środków na realizację oraz na realizację statutowych zadań Zakładu,
    34. kontrola poszczególnych działów lub zadań pod względem legalności, celowości, rzetelności, i jawności,
    35. kontrola poprawności realizacji procedur wewnętrznych w zakresie dokonanych wydatków i pobranych dochodów, dokonywana w porozumieniu z Głównym Księgowym,
    36. prowadzenie spraw związanych z ochroną danych osobowych w Zakładzie,
    37. opracowywanie kalkulacji cen robót oraz usług prowadzonych przez Zakład,
    38. koordynacja i kontrola w zakresie gospodarki odpadami,
    39. koordynacja rozliczeń oraz stosowanie opłat środowiskowych.

Rozdział IV
Postanowienia końcowe

§26

  1. Zarządzenia i polecenia obowiązujące Kierowników Działów i służb oraz pracowników wydaje Dyrektor Zakładu lub w razie jego nieobecności Zastępca.
  2. Polecenia Głównego Księgowego obejmują wszystkich pracowników w zakresie prawidłowego i terminowego udokumentowania operacji gospodarczo-finansowych.
  3. Należy przestrzegać w wydawaniu poleceń jednoosobowej odpowiedzialności i organizacyjnej zależności.
  4. Kierownicy oraz podlegli pracownicy nie mają uprawnień do wydawania poleceń służbowych innym Kierownikom Działów i ich pracownikom.
  5. Kierownik Działu Gospodarki Mieszkaniowej w sytuacjach awaryjnych wydaje polecenia pracownikom Działu Remontowo-Warsztatowego - Ekipa Remontowa w razie nieobecności Kierownika - Zastępcy, Mistrzowi.

§27

  1. Ogólne obowiązki i uprawnienia Kierowników Działów:
    1. Znajomość przepisów, zarządzeń, zarządzeń instrukcji dotyczących ich zakresu czynności,
    2. Znajomość schematu organizacyjnego Zakładu, obowiązujących Regulaminów w Zakładzie (organizacyjny, pracy itp.),
    3. Opracowanie harmonogramów i planów pracy działów i służb i ich kontrola wykonania,
    4. Sprawne organizowanie pracy i jej koordynacja, a w szczególności:
      1. Podział pracy pomiędzy podległych pracowników,
      2. Instruktaż stanowiskowy i udzielenie wskazówek co do sposobu ich wykonania,
      3. Sprawowanie bieżącego i stałego nadzoru i kontroli nad przestrzeganiem obowiązków służbowych, dyscypliny pracy przez podległy zespól pracowników,
      4. Przestrzeganie maksymalnego wykorzystania czasu pracy,
      5. Dbałość o właściwe stosunki międzyludzkie,
      6. Zapewnienie odpowiednich warunków BHP,
      7. Wyznaczenie zastępstwa w miejsce nieobecnych pracowników.
    5. W przypadku ujawnienia wykroczeń ze strony podległych pracowników natychmiastowe powiadomienie Dyrektora Zakładu,
    6. Przejawienie inicjatywy dotyczącej usprawnień w pracy, obniżki kosztów usług, zmniejszenie pracochłonności,
    7. Organizowanie prawidłowego i terminowego obiegu dokumentacji,
    8. Piecza nad powierzonym majątkiem oraz prawidłową gospodarkę przydzielonymi środkami materialnymi,
    9. Analiza i sprawdzenie usterek ujawnionych w protokołach kontroli, wykonanie i usuniecie usterek nieprawidłowości zgodnie z Zarządzeniami pokontrolnymi Dyrektora, decyzji kontroli zewnętrznych, udzielanie wyjaśnień organom kontrolnym,
    10. W zakresie współpracy z przełożonymi:
      1. Informowanie o postępie prac, napotykanych trudnościach oraz podjętych działaniach zabezpieczających wykonanie zadań, robót, usług,
      2. Informowanie o występujących nieprawidłowościach i wykroczeniach,
  2. Uprawnienia osób zajmujących kierownicze stanowiska:
    1. Żądanie od swojego przełożonego określenia zadań w terminach zapewniających prawidłowe zorganizowanie robót,
    2. Wymaganie - aby zarządzenia i polecenia były przekazywane za ich pośrednictwem,
    3. Dysponowanie środkami przydzielonymi do realizacji zadań,
    4. Występowanie z wnioskami o przeszeregowanie o premie, nagrody, kary, zwolnienia podległych pracowników,
    5. Wydawanie podległym pracownikom poleceń służbowych wynikających z zakresu działalności działu, służb,
    6. Wydawanie opinii dotyczącej nowo przyjmowanych pracowników do ich działu, służb, komórek.

Rozdział V
Zadania wspólne dla wszystkich pracowników

§28

  1. Pracownik jest obowiązany wykonać pracę sumiennie i starannie, przestrzegać dyscypliny pracy oraz stosować się do poleceń przełożonych które dotyczą pracy.
  2. Pracownik jest obowiązany w szczególności:
    1. przestrzegać ustalonego w zakładzie czasu pracy i wykorzystywać go w sposób jak najbardziej efektywny,
    2. dążyć do uzyskiwania w pracy jak najlepszych wyników i przejawiać w tym celu odpowiednią inicjatywę,
    3. przestrzegać Regulaminu Pracy i ustalonego porządku w Zakładzie pracy,
    4. przestrzegać przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych,
    5. dbać o dobro Zakładu Pracy, chronić mienie Zakładu i używać go zgodnie z przeznaczeniem,
    6. przestrzegać tajemnicy państwowej i służbowej,
    7. przestrzegać zasad współżycia społecznego,
    8. znać treść obowiązujących przepisów, regulaminów i instrukcji służbowych,
    9. dążyć do obniżenia kosztów własnych,
    10. wykazywanie należytej troski o całość interesów i majątku Zakładu, niezależnie od tego czy obowiązek ten wynik z zakresu czynności, konkretnych przepisów lub poleceń służbowych.
  3. Każdy pracownik Zakładu ponosi pełną odpowiedzialność służbową, materialną i ewentualnie karną za:
    1. niewypełnienie obowiązków lub przekroczenie uprawnień wynikających z zakresu pracy, odpowiednich przepisów lub poleceń przełożonych,
    2. nieprzestrzeganie przepisów obowiązujących go jako pracownika Zakładu w szczególności przepisów odnoszących się do jego stanowiska i zakresu pracy,
    3. powstałe z winy pracownika względnie na skutek braku jego nadzoru - szkody lub niedobry majątkowe,
    4. brak dostatecznej troski o interesy Zakładu oraz powierzone składniki majątkowe,
    5. jeżeli pracownik dopuścił się zagarnięcia mienia Zakładu albo w inny sposób umyślnie wyrządził szkodę jest obowiązany do jej naprawienia w pełnej wysokości.
  4. Poszczególni pracownicy otrzymują polecenie służbowe wyłącznie od bezpośrednich przełożonych przed którymi są odpowiedzialni za całokształt powierzonych im prac.

Rozdział VI
Odpowiedzialność z tytułu nadzoru i kontroli

§29

  1. Odpowiedzialność z tytułu nadzoru i kontroli ponoszą pracownicy Zakładu pełniący funkcje kierownicze, samodzielne, którym w zakresie obowiązków służbowych powierzono nadzór i kontrolę nad czynnościami innych osób. Odpowiedzialność z tytułu nadzoru i kontroli wynika z obowiązku:
    1. organizowania prawidłowego i efektywnego przebiegu pracy w kierowanych Działach, Służbach, Grupach,
    2. systematycznego i pełnego nadzorowania czynności podległego personelu szczególnie w zakresie:
      1. zgodności z obowiązującymi przepisami,
      2. zgodności z ustalonymi obowiązkami służbowymi,
      3. zgodności z obowiązującymi normami, instrukcjami,
      4. zgodność z przepisami BHP,
    3. wykrywanie i usuwanie stwierdzonych braków i odchyleń, a w przypadku naruszenia obowiązków służbowych zgłaszanie zaistniałych nieprawidłowości przełożonym i Dyrektorowi Zakładu w celu wyciągnięcia w stosunku do winnych konsekwencji służbowych lub karnych od rodzaju i stopnia naruszenia obowiązków służbowych:
      1. organizować stanowiska pracy zgodnie z przepisami BHP,
      2. zapewnić pracownikom odzież ochronną i sprzęt ochrony osobistej oraz dopilnować aby środki te były stosowane zgodnie z przeznaczeniem,
      3. organizować, przygotowywać i prowadzić pracę w sposób zabezpieczający przed wypadkami przy pracy, chorobami zawodowymi i schorzeniami z warunkami środowiska pracy,
      4. zapewnić bezpieczny i higieniczny stan pomieszczeń pracy i wyposażenia technicznego,
      5. zapewnić przestrzeganie przez pracowników przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
    4. zapewnienie ochrony danych osobowych.

    Do stanowisk, na których ciąży obowiązek wykonania nadzoru i kontroli w szczególności zapobieżenia nadużyciom i przestępstwom gospodarczym należą stanowiska:

    Dyrektor,
    Główny Księgowy,
    Zastępca Głównego Księgowego,
    Kierownik Działu Gospodarki Mieszkaniowej,
    Kierownik Rejonu - Zastępca Kierownika,
    Zastępca Kierownika Działu ds. technicznego utrzymania budynków - inspektor nadzoru,
    Kierownik Działu Gospodarki Komunalnej,
    Zastępca kierownika Działu - Mistrz Służby Drogowej,
    Mistrzowie Służby Drogowej, zieleni, oczyszczania, pogrzebowej, ekipy remontowej, taboru i sprzętu utrzymania czystości,
    Gospodarz targowiska - Mistrz zamiataczy,
    Kierownik Działu Remontowo-Warsztatowego,
    Zastępca Kierownika Działu - Główny Mechanik,
    Inspektorzy nadzoru i dokumentacji,
    Inspektorzy ds. zaopatrzenia i magazynu, kancelarii, archiwum, obsługi, BHP,
    Specjaliści ds. kadr, OC i kancelarii tajnej,
    Kierownik Działu Organizacji,

    Do stanowisk na których ciąży obowiązek kontroli:

    Księgowa-kasjer,
    Likwidator,
    Księgowe,
    Inspektor ds. księgowości.

 

Osoba odpowiedzialna za treść strony: Leonard Piórecki, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, ul. K. Miarki 5, 44-238 Czerwionka-Leszczyny, tel.: (32) 431 14 40, e-mail: zgkim@czerwionka-leszczyny.com.pl
Biuletyn redaguje: Piotr Imiela, ZiP Soft s.c., tel./fax: (32) 238 34 90, e-mail: czerwionka.bip@zipsoft.com.pl
Data wytworzenia: 2005.03.08
Data udostępnienia: 2005.03.08 18:55:11

Rejestr zmian strony    Redakcja biuletynu    Instrukcja obsługi    Informacje nieudostępniane 
e-mail: e-mail   
Strona główna ] [ Gmina ] [ Urząd Gminy i Miasta ] [ Praca Urzędu ] [ Informacje Urzędu ] [ Rada Miejska ]
Copyright © 2003-2006 Urząd Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny