|
|
Plany i programy Rady Miejskiej Plany pracy komisji stałych Rady Miejskiej: - Komisji Rewizyjnej,
- Komisji Sportu, Turystyki i Rekreacji,
- Komisji Gospodarki Komunalnej i Budownictwa,
- Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa, Leśnictwa i Gospodarki Gruntami,
- Komisji Budżetu i Finansów,
- Komisji Prawa, Porządku Publicznego i Współpracy z Samorządami,
- Komisji Działalności Gospodarczej,
- Komisji ds. Rodziny, Zdrowia i Opieki Społecznej.
- Analiza stawek czynszu za najem, dzierżawę lokali będących w zasobach komunalnych i wypracowanie stanowiska.
- Wykorzystanie majątku w jednostkach organizacyjnych gminy w 2006 roku i w latach wcześniejszych, dotyczy: dzierżaw, użytkowań, najmów, sprzedaży, nieodpłatnych przekazań, darowizn, zwolnień z podatku itp..
- Omówienie i analiza wykonania budżetu Gminy za II półrocze 2006 r. oraz za I półrocze 2007 r.
- Analiza sprawozdań z działalności Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny za rok 2006 oraz przygotowanie wniosku o udzielenie bądź nie udzielenie absolutorium Burmistrzowi Gminy i Miasta.
- Analizy dotyczące przeprowadzonych procedur przetargowych na zbycie nieruchomości gminnych w latach 2000-2006.
- Analiza stanu wykonania zaleceń pokontrolnych z kontroli Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach w okresie od 20.05.2005 r. do 19.10.2005 r. oraz innych kontroli.
- Informacja nt. przetargów na zbycie nieruchomości gminnych przeprowadzonych w roku 2006 oraz w latach wcześniejszych.
- Omówienie i analiza trybu postępowania w sprawie dotacji z budżetu dla podmiotów niepublicznych oraz rozliczeń kwot otrzymanych przez te podmioty w roku 2006 i w latach wcześniejszych.
- Inne sprawy wynikające z bieżącej działalności Rady Miejskiej.
- Omawianie i analiza materiałów na sesje Rady Miejskiej.
- Stała współpraca z innymi komisjami Rady Miejskiej a w szczególności z Komisją Budżetu i Finansów.
- Bieżąca wymiana informacji i współpraca z Naczelnikiem Biura Audytu i Kontroli Wewnętrznej w zakresie przeprowadzania kontroli organizacji i gospodarki w Urzędzie oraz jednostkach organizacyjnych Gminy i podmiotach dotowanych, co do właściwego wykorzystania przyznanych środków, a także spraw obejmujących badanie dowodów księgowych i zapisów w księgach rachunkowych, oceny gromadzenia środków publicznych i dysponowania nimi oraz oceny efektywności i gospodarności zarządzania finansowego.
- Wskazywanie Burmistrzowi przyczyn występujących nieprawidłowości jak i propozycji sposobów ich zapobiegania oraz eliminacji.
Plan pracy Komisji Sportu, Turystyki i Rekreacji na 2007 rok - Wszechstronna współpraca z Miejskim Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w Czerwionce-Leszczynach:
- powołanie w 2008 roku: - sekcji piłkarskiej, młodzieżowej, - sekcji pływackiej dla dzieci,
- współorganizacja sołeckich i osiedlowych turniejów sportowych w różnych dyscyplinach,
- organizacja wyjazdów na imprezy sportowe, współorganizacja imprez typu Akcja Lato, Zima,
- rozwój rekreacji masowej np. turystyka rowerowa.
- Współpraca ze szkołami i stowarzyszeniami sportowymi z naszej gminy.
- Działania mające na celu promocję sportu masowego wśród młodzieży i dorosłych w sołectwach, dzielnicach naszej gminy (współorganizacja turniejów sportowych w różnych dyscyplinach sportu).
- Współdziałanie z odpowiednimi wydziałami Urzędu Gminy i Miasta, mające na celu modernizację istniejącej bazy sportowej i powstanie nowych obiektów sportowych, w tym sal gimnastycznych przy placówkach oświatowych.
- Podjęcie starań w celu uzyskania funduszy na rozwój bazy rekreacyjno-sportowej ze środków poza gminnych, poprzez wydziały powołane do tych celów np. Wydział Promocji i Rozwoju.
- Współpraca z Klubami Sportowymi (spotkania z przedstawicielami Zarządów Klubów według ustalonego harmonogramu i potrzeb).
- Organizacja turniejów sportowych o Puchar Przewodniczącego Komisji Sportu, Turystyki i Rekreacji.
- Powołanie zespołu mieszanego celem opracowania wieloletniego (2007 – 2012) planu skanalizowania Gminy oraz analizy wykonania zadania.
- Objazd i przegląd chodników i dróg gminnych, w tym:
- gruntowych i niektórych asfaltowych,
- ustalenie kolejności napraw lub remontów, oraz analiza wykonanych zadań.
- Zapoznanie się z przebiegiem realizacji zadań inwestycyjnych w tym: drogowych, wodno-kanalizacyjnych i budowlanych.
- Analiza sprzedaży mieszkań komunalnych.
- Wyjazdowe posiedzenie Komisji w Zakładzie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej.
- Realizacja planu: adaptacja pomieszczeń na lokale socjalne.
- Wyjazd Komisji do Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji.
- Omówienie planu działania służb zabezpieczających gminę przed warunkami zimowymi w okresie 2007/08 roku.
Plan pracy Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa, Leśnictwa i Gospodarki Nieruchomościami na 2007 rok - Sprawy dotyczące rolnictwa:
- program rozwoju obszarów wiejskich na 2007 – 2013,
- prowadzenie działań w kierunku rozwoju rolnictwa ekologicznego (działalność edukacyjna dla rolników, współpraca ze służbami doradczymi),
- sprawa dotycząca ugorów,
- zapobieganie szkodom wyrządzanym przez zwierzynę leśną,
- zwiększenie współpracy z Agencją Nieruchomości Rolnych Skarbu Państwa – dotyczy szczególnie pól dzierżawionych na terenie Gminy,
- opracowanie programu dotyczącego promowania Parku Krajobrazowego „Cysterskie Kompozycje Krajobrazowe Rud Wielkich” (prowadzenie inwestycji proekologicznych oraz rozwój agroturystyki).
- Sprawy związany z prowadzeniem prawidłowej gospodarki melioracyjnej na terenie Gminy.
- Gospodarka wodno – ściekowa:
- realizacja Programu Inwestycyjnego dotyczącego kanalizacji,
- przygotowanie programów wodno – ściekowych dla mieszkańców sołectw nieujętych w programie budowy kanalizacji w Gminie – dotyczy małych oczyszczalni ścieków.
- Działania związane z prawidłowym gospodarowaniem odpadami w Gminie:
- prowadzenie zbiórki odpadów niebezpiecznych dla środowiska (np. płyty eternitowe, baterie, akumulatory itp.),
- częstsze prowadzenie zbiórki odpadów wielkogabarytowych,
- opracowanie programu likwidacji dzikich wysypisk.
- Działania związane z opracowaniem programu dotyczącego ograniczenia niskiej emisji.
- Opiniowanie budżetu Gminy i Miasta na kolejne lata kadencji 2006-2010 oraz analiza wniosków przedstawionych przez poszczególne komisje w/w sprawie.
- Opiniowanie każdorazowo zmian w budżecie Gminy i Miasta, dotyczących nowych dochodów i wydatków oraz przesunięć między działami klasyfikacji budżetowej przy uwzględnieniu kompetencji organów stanowiących i wykonawczych.
- Ocena wykonania dochodów i analiza wydatków Gminy i Miasta po każdym kwartale, półroczu i za każdy rok budżetowy pod kątem finansowym.
- Ocena bezpieczeństwa przeciwpożarowego w Gminie:
- stan wyposażenia i wyszkolenia poszczególnych jednostek Straży Pożarnej, uwzględnienie rodzaju zakupionego sprzętu,
- stan przygotowania gminnych służb na wypadek klęski żywiołowej: pożar, pożar leśny, powódź.
- Comiesięczna informacja na temat działalności Straży Miejskiej.
- Cykliczna (kwartalna) współpraca z Komisariatem Policji w celu analizy stanu bezpieczeństwa na terenie Gminy.
- Współpraca z Naczelnikiem Wydziału Edukacji na temat bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w szkołach.
- Współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
- Współpraca z Wydziałem Gospodarki Komunalnej w sprawie bezpieczeństwa w drogownictwie: oświetlenie ulic, oznakowanie ulic, stan przepustów i odwodnienia ulic, kanalizacja burzowa, progi zwalniające - do kompetencji komisji należy ocena kolejności realizacji poszczególnych zadań.
- Współpraca z samorządami dzielnic i sołectw;
- Sesja tematyczna „o bezpieczeństwie w Gminie”.
Plan pracy Komisji Działalności Gospodarczej na 2007 rok - Analiza aktualnego stanu podmiotów gospodarczych.
- Zapoznanie się z tzw. planem bezrobocia i inicjowanie zadań mających na celu jego minimalizację.
- Analiza ofert inwestycyjnych na terenie Gminy i Miasta.
- Współpraca z wydziałami Urzędu Gminy i Miasta, podlegającymi tematycznie Komisji.
- Współpraca z Izbą Przemysłowo – Handlową i innymi organizacjami zrzeszającymi przedsiębiorców.
- Współpraca z wydziałami Urzędu Gminy i Miasta w celu opracowania ofert nieruchomości gminy, przeznaczonych do zbycia pod inwestycje.
- Bieżące rozpatrywanie wniosków i skarg wpływających do Komisji oraz pomoc w ich rozwiązywaniu.
Plan pracy Komisji ds. Rodziny, Zdrowia i Opieki Społecznej na lata 2006-2010 - Monitorowanie działalności Ośrodka Pomocy Społecznej
- Aktywacja zawodowa osób niepełnosprawnych
- Monitorowanie przebiegu remontów i modernizacji placówek służby zdrowia
- Organizowanie opieki lekarskiej dla mieszkańców gminy, w tym działania w kierunku uruchomienia poradni leczenia uzależnień
- Sprawy bieżące dotyczące działalności Komis
|