|
|
Plany i programy Rady Miejskiej Plany pracy komisji stałych Rady Miejskiej: - Omówienie wyników kompleksowej kontroli przeprowadzonej przez Regionalną Izbę Obrachunkową w Katowicach w 2005r.
- Gospodarowanie majątkiem ruchomym w Urzędzie oraz jednostkach organizacyjnych gminy w 2005 roku (dzierżawy, użytkowania, sprzedaż, darowizny, nieodpłatne przekazanie).
- Analiza sprawozdań z działalności gminy i miasta w roku 2005 oraz przygotowanie wniosku o udzielenie absolutorium burmistrzowi gminy i miasta.
- Informacja na temat przetargów na zbycie nieruchomości w gminie i mieście przeprowadzonych w 2005 roku.
- Omówienie i analiza trybu postępowania w sprawie dotacji z budżetu dla podmiotów niepublicznych oraz rozliczeń kwot otrzymanych przez te podmioty w roku 2005.
- Omówienie i analiza wykonania budżetu gminy za I półrocze 2006 roku.
- Inne sprawy wynikające z bieżącej działalności Rady Miejskiej.
- Wyjazdowe spotkania do wytypowanych klubów sportowych celem zapoznania się z pracą z dziećmi i młodzieżą.
- Zadbanie o utrzymanie w należytym stanie istniejącej bazy do prowadzenia działalności sportowej i rekreacyjnej oraz tworzenie nowej.
- Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu wśród dzieci i młodzieży poprzez organizowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych przy klubach sportowych i szkołach.
- Utrzymanie oraz dalsza rozbudowa ścieżek rowerowych, dbałość o stan techniczny i oznakowanie tych tras, propozycja ujęcia w budżecie odpowiednich kwot.
- Objazd dróg gminnych - ustalenie remontów oraz wycięcie samosiejek rosnących przy drogach.
- Analiza procesu restrukturyzacji Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej - komisja wyjazdowa.
- Komisja wyjazdowa do Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji.
- Omówienie spraw związanych ze sprzedażą mieszkań komunalnych.
- Zapoznanie się z przebiegiem realizacji zadań inwestycyjnych w tym drogowych, remontów dróg, kanalizacji sanitarnej, uciepłownienie Leszczyn.
- Realizacja harmonogramu adaptacji pomieszczeń na lokale socjalne.
- Gospodarka wodno-ściekowa:
- realizacja inwestycji związanych z gospodarką ściekową w programie inwestycyjnym na lata 2006-2008,
- promowanie budowy przydomowych oczyszczalni dla mieszkańców, których posesje nie będą objęte kanalizacją sanitarną.
- Ochrona powietrza:
- działanie na rzecz kompleksowego opracowania programu ograniczania niskiej emisji.
- Rozwiązanie problemów gospodarki odpadami:
- prowadzenie działań w kierunku rozszerzenia programu segregacji i wydzielenia ze strumienia odpadów, odpadów niebezpiecznych i biodegradalnych (komisja wyjazdowa na ul. Polną).
- analiza rekultywacji wyrobiska pocegielnianego i zwału płaskiego (komisja wyjazdowa na zwał płaski).
- Działanie na rzecz zachowania zieleni na terenie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny z uwzględnieniem jej estetyki:
- funkcjonalność ze szczególną troską o parki w naszej gminie.
- Problemy związane z rolnictwem:
- promowanie działań zmierzających do prowadzenia działalności rolniczej zgodnie z zasadami Kodeksu Dobrej Praktyki Rolniczej,
- sprawy związane ze szkodami wyrządzonymi przez zwierzynę leśną.
- Działanie na rzecz prawidłowej gospodarki melioracyjnej i drenarskiej.
- Opiniowanie budżetu gminy i miasta na kolejne lata kadencji 2002-2006 oraz analiza wniosków przedstawionych przez poszczególne komisje ww. sprawie.
- Opiniowanie każdorazowo zmian w budżecie gminy i miasta dotyczących nowych dochodów i wydatków oraz przesunięć między działami.
- Ocena wykonania dochodów i analiza wydatków gminy i miasta po każdym półroczu i za każdy rok budżetowy pod kątem finansowym.
- Ocena bezpieczeństwa przeciwpożarowego w gminie:
- stan wyposażenia i wyszkolenia poszczególnych jednostek Straży Pożarnej, uwzględnienie rodzaju zakupionego sprzętu,
- stan przygotowania gminnych służb na wypadek klęski żywiołowej: pożar, pożar leśny, powódź.
- Comiesięczny raport Straży Miejskiej z przeprowadzonych kontroli tematycznie wyznaczonych przez komisję.
- Cykliczna (kwartalna) współpraca z Komisariatem Policji w celu analizy stanu bezpieczeństwa gminy.
- Spotkanie z dyrektorami szkół na temat bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w szkołach.
- Współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
- Współpraca z Wydziałem Gospodarki Komunalnej w sprawie bezpieczeństwa w drogownictwie:
- oświetlenie ulic,
- oznakowanie ulic,
- stan przepustów i odwodnienia ulic, kanalizacja burzowa,
- progi zwalniające - do kompetencji komisji należy ocena kolejności realizacji poszczególnych zadań.
- Współpraca z samorządami dzielnic i sołectw:
- objazd siedzib samorządów.
- Sesja tematyczna "o bezpieczeństwie w gminie".
|