|  |  | ul. Parkowa 9, pok. nr 2, 3, 8, 10, 12, 44-230 Czerwionka-Leszczynye-mail: fn@czerwionka-leszczyny.com.pl
 godziny urzędowania:
 poniedziałek od 730 do 1700od wtorku do piątku od 730 do 1530
 pok. nr 7 (USC) - podatki lokalne, tel. (32) 429 59 75pok. nr 7 (USC)- podatki lokalne, tel. (32) 429 59 29
 pok. nr 8 - księgowość, tel. (32) 429 59 74
 pok. nr 8 - płace, tel. (32) 429 59 70
 pok. nr 7 (USC) - podatki od środków transportu, tel. (32) 429 59 29, (32) 429 59 75
 pok. nr 12 - księgowość, tel. (32) 429 59 32, 429 59 37
 kasa nr 1 - pok. nr 1, tel. (32) 429 59 28
 czynna: poniedziałek od 730 do 1400od wtorku do piątku od 730 do 1230
 od 1400 do 1530
 kasa nr 2 - pok. nr 6, tel. (32) 429 59 41 czynna: poniedziałek od 9 00 do 12 30od 14 00 do 17 00
 od wtorku do piątku od 7 30 do 14 00 skarbnik: Teresa Czajka, pok. nr 8, tel. (32) 429 59 73
 główna księgowa, Ewelina Falkiewicz, pok. nr 10, tel. (32) 429 59 59
 e-mail: ksiegowa@czerwionka-leszczyny.com.pl
 Do zadań Wydziału Finansowo-Budżetowego należy w szczególności:  Referat Podatków:  wymiar podatków i opłat lokalnych, przygotowywanie rozstrzygnięć dotyczących ulg, zwolnień i umorzeń w spłacie zobowiązań podatkowych, wykonywanie kontroli podatkowej, prowadzenie postępowania w zakresie opłaty skarbowej, opracowywanie i ogłaszanie propozycji udzielania pomocy publicznej przedsiębiorcom, ewidencja wpłat podatków i opłat lokalnych oraz prowadzenie egzekucji administracyjnej, nadzór nad poborem opłaty targowej w tym:  kontrola poboru opłaty targowej, ewidencja i oznaczenie nominalnej wartości dowodów opłaty targowej. Referat Finansowo-Budżetowy:  opracowywanie prognoz finansowych dla gminy, organizacja i wykonywanie prac związanych z planowaniem i zatwierdzaniem budżetu gminy, ewidencja bieżącej realizacji budżetu, okresowe informowanie organów gminy o przebiegu tej realizacji, opracowywanie projektów uchwał w zakresie zmian w budżecie, ewidencja zaangażowania środków tj. umów zawieranych przez gminę na dostawę materiałów, towarów lub usług, negocjowanie z organami administracji rządowej i samorządowej wysokości środków finansowych na zadania zlecone bądź powierzone, prowadzenie spraw związanych z postępowaniem o udzielenie zamówień publicznych w temacie dotyczącym wyboru banku prowadzącego obsługę gminy zaciągania kredytów i pożyczek w ramach zapisu w budżecie oraz sporządzanie stosownych umów, przygotowywanie porozumień w zakresie realizacji zadań wspólnych z innymi organami samorządowymi. Referat Księgowości:  prowadzenie całości spraw z zakresu księgowości syntetycznej i analitycznej urzędu jako jednostki budżetowej, prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, rozliczanie inwentaryzacji, ewidencja, rozliczanie i windykacja należności urzędu innych niż podatki i opłaty lokalne, finansowanie jednostek i zakładów budżetowych - uruchamianie środków i kontrola ich wydatkowania, obsługa kasowa petentów, obsługa finansowo-księgowa jednostek budżetowych tj. Ośrodka Pomocy Społecznej i Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, kompleksowa obsługa płacowa pracowników urzędu, Ośrodka Pomocy Społecznej i Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, ewidencja opłat z tytułu wieczystego użytkowania, współudział w korektach i wdrażaniu obowiązujących oraz nowych systemów ewidencji komputerowej w zakresie zagadnień będących przedmiotem działania wydziału, opiniowanie projektów uchwał i aktów normatywnych w zakresie rachunkowości i finansów, przyjmowanie sprawozdań jednostkowych z wykonania budżetu od jednostek i zakładów budżetowych oraz sporządzanie sprawozdań zbiorczych.    |